The world kicked back alot fucking harder

Dagen gick så himla bra, fram till att min jacka som hängde på vädring i mitt fönster ramlade ner på marken. Det är inte så farligt då jag bor på första våningen, eller hur? Detta satte dock igång min mardrömseftermiddag. Jag går ut och hämtar jackan, går sen tillbaka till mitt rum för att fixa iordning det sista innan UB skall besökas. Det går 10 minuter, sen när jag väl skall gå så är mina förbannade nycklar borta. TOTALT JÄVLA SPÅRLÖST FÖRSVUNNA! Jag letar minst i 25min, och då är mitt rum endast 17 kvm stort och väldigt "minimalistiskt" (läs: det går inte att tappa bort nycklar där teoretiskt sett).. Nåväl, hetsar mig själv till att ta mina reservnycklar då UB stänger om 1 timme och 20min.

När jag väl kommer till UB, så kan jag givetvis inte fokusera. Kan jag få ha UB för mig själv? Snälla? Och ja, mina borttappade nycklar har gjort mig sjukt frustrerad. Lyckas dock nästan bli färdig med första delen rörande BNP, great success.. Vidare tar jag min cykel och möter upp L för att köra Family Guy kväll. Vi bestämmer oss för att köpa godis, sjukt bra idé.

När jag väl kommer till kassan kostade påsen tydligen 56kr... Hallå? Det är en lunch, och jag har ingen mat hemma.. Nåväl, svalde det och pungade ut. Fick kramp i magen efter halva kan jag ju medela. Sen när jag skall cykla hem ifrån Klostergården cyklar jag vilse! Detta då jag var för envis och inte ville titta på kartan som L har hemma.. Efter ett tag kommer jag hem, tar upp min magnet och kommer in i korridoren. MEN, nu låg det tydligen till så att jag har tappat bort min reservnyckel också. Succeen är total! Trodde jag..

Jag ringer E, som för tredje gången får agera husvärd. Helt plötsligt när jag skall fixa iordning inför morgondagen är min JÄVLA CYKELNYCKEL BORTA!! Dock, efter 20minuters letande hittar jag den prydligt placerad på min pakethållare.. Nu skall jag äntligen sova bort min ångest.. "Hej mamma, jag har inte bara tappat bort en nyckel, jag har tappat bort tre. Har du pengar till nya, jag har sammanlagt minus på kontot och 100 kr i plånboken".

Nåväl, jag har i alla fall fått plugg gjort idag.

//Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0